Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2021-09-02 12:43:40 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Oferta szkoleń rad pedagogicznych Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Powiatem Oleckim, Powiatem Gołdapskim, Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie, Gminą Ruciane Nida, Gminą Biała Piska, Gminą Dubeninki, Gminą Wieliczki. Doskonalenie nauczycieli rozumiemy jako wspieranie nauczycieli w realizacji bieżących zadań zawodowych i wspomaganie w rozwoju zawodowym; jako podnoszenie, uzupełnianie i aktualizowanie kwalifikacji zawodowych; nabywanie nowych kompetencji i umiejętności. Prowadzimy formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia, uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności zawodowych nauczyciela; zajmujemy się pracą koncepcyjną dotyczącą zakresu i sposobu organizowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli; udzielamy konsultacji. Prowadzimy odpowiednie formy doskonalenia zawodowego na podstawie diagnozy potrzeb w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli, opracowujemy programy i formy doskonalenia w oparciu o najnowszą wiedzę metodyczną i dydaktyczną, poddajemy ewaluacji poszczególne formy doskonalenia. Zapraszamy do korzystania z oferty Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Ełku. Dyrektor MODN Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
Tematyka szkoleń rad pedagogicznych – rok szkolny 2021/2022 Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA 1. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja 2. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym 3. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 4. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie? 5. Ocenianie kształtujące 6. Mnemotechniki – techniki uczenia i zapamiętywania 7. Techniki efektywnego uczenia się 8. Z pasją i zainteresowaniem, czyli jak planować? 9. Metodyka nauczania w klasach łączonych 10. Metoda projektów w praktyce szkolnej 11. Indywidualizacja pracy z uczniem 12. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych 13. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 14. Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym 15.Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym gwarantem sukcesu dziecka w karierze szkolnej 16.Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 17. Umiejętności pracy w grupie 18. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów 19. Obserwacja pedagogiczna realizowana w toku bieżącej pracy podstawą skutecznego wsparcia ucznia w rozwoju. 20. Jak nauczyć ucznia uczenia się? 21. Edukacja ekologiczna zabawy i pomysły na zajęcia w przedszkolu 22. Rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji miękkich uczniów (4K - krytyczne myślenie, kooperacja, komunikacja, kreatywność). TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE 23. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość 24. Platforma Office 365 w kształceniu na odległość 25. Zdalne nauczanie z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams 26. Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu 27. Aplikacje Google w pracy nauczyciela 28. Narzędzia do tworzenia quizów i testów online 29. Zdalna edukacja – jak bezpiecznie prowadzić lekcje online 30. Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR 31. Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test 32. Narzędzia do organizacji zdalnej lekcji w środowisku Google G Suite 33. Wykorzystanie możliwości Microsoft Sway 34.Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci 35. Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 36. Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 37. Profilaktyka uzależnień cyfrowych 38. Cyberzagrożenia. Rodzic-uczeń-sieć 39. Wykorzystanie TIK w pracy z uczniem o SPE 40. 5 pomysłów na lekcje z Nearpodem WYCHOWANIE 41. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela 42. Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji 43.Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 44. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych 45. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo 46.Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych 47. Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów 48. Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne 49. Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce 50. Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji 51. Czym odurza się młodzież? Nowe substancje psychoaktywne 52. Dzieci w relacjach - co się dzieje w grupie rówieśniczej? Integracja zespołu klasowego. 53. Profilaktyka uzależnień behawioralnych 54.Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych szkoły tradycyjnie i na odległość. 55. Jak efektywnie współpracować z rodzicami? 56. Rodzice a rozwój dziecka. Propozycje spotkań z rodzicami. 57. Dyscyplina w klasie, czyli rzecz o zachowaniu. 58. O roli rozmowy w rodzinie. Nauczyciel – przewodnik po komunikacji interpersonalnej 59. Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze. 60. Jak postępować w przypadku podejrzenia dysfunkcji w rodzinie? ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA 61. Emisja i higiena głosu nauczyciela 62. Awans zawodowy nauczyciela 63. Ocena pracy nauczyciela w świetle przepisów prawa oświatowego 64. Etyka zawodu nauczyciela 65. Profilaktyka wypalenia zawodowego ZADANIA EDUKACYJNE 66. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną 67. Współpraca z rodzicami w szkole/placówce oświatowej (w zakresie planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ich dzieci – nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej) 68. Współpraca z rodzicami dzieci „trudnych” w szkole/placówce oświatowej 69. Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD 70. Innowacja pedagogiczna 71. Interpretacja zapisów zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez PPP 72. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 73. Konstruowanie programów na zajęcia rewalidacyjne 74. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych 75. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego 76. Organizacja zajęć pozalekcyjnych 77. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju 78. Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO 79. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 80. Aktualizacja wiedzy o zmianach prawnych dotyczących doradztwa zawodowego oraz ich realizacji 81. Jak dokumentować wyniki własnej pracy, aby stanowiły dowód w procesie oceniania? Ewaluacja pracy własnej nauczyciela 82. Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania (arkusze ocen, dzienniki: lekcyjne, pedagoga, psychologa, zajęć innych, dokumentacja zespołu oddziałowego, komisji przedmiotowej) w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 83. Statut szkoły – obowiązujący stan prawny 84. Ochrona danych osobowych 85. Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym 86. Bezpieczeństwo ucznia w szkole – zapisy prawne 87. Ceremoniał szkolny 88. Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych 89. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA 90. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia. Tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia 91. Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły 92. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty 93. Poprawa efektywności kształcenia w związku z niskimi wynikami egzaminów zewnętrznych z języka polskiego 94. Program poprawy efektywności kształcenia z matematyki Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego. Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną. |
Aneta Klonowska |
2021-09-02 12:41:58 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
2021-09-02 12:41:56 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Oferta szkoleń rad pedagogicznych Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Powiatem Oleckim, Powiatem Gołdapskim, Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie, Gminą Ruciane Nida, Gminą Biała Piska, Gminą Dubeninki, Gminą Wieliczki. Doskonalenie nauczycieli rozumiemy jako wspieranie nauczycieli w realizacji bieżących zadań zawodowych i wspomaganie w rozwoju zawodowym; jako podnoszenie, uzupełnianie i aktualizowanie kwalifikacji zawodowych; nabywanie nowych kompetencji i umiejętności. Prowadzimy formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia, uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności zawodowych nauczyciela; zajmujemy się pracą koncepcyjną dotyczącą zakresu i sposobu organizowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli; udzielamy konsultacji. Prowadzimy odpowiednie formy doskonalenia zawodowego na podstawie diagnozy potrzeb w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli, opracowujemy programy i formy doskonalenia w oparciu o najnowszą wiedzę metodyczną i dydaktyczną, poddajemy ewaluacji poszczególne formy doskonalenia. Zapraszamy do korzystania z oferty Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Ełku. Dyrektor MODN Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
Tematyka szkoleń rad pedagogicznych – rok szkolny 2021/2022 Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA 1. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja 2. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym 3. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 4. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie? 5. Ocenianie kształtujące 6. Mnemotechniki – techniki uczenia i zapamiętywania 7. Techniki efektywnego uczenia się 8. Z pasją i zainteresowaniem, czyli jak planować? 9. Metodyka nauczania w klasach łączonych 10. Metoda projektów w praktyce szkolnej 11. Indywidualizacja pracy z uczniem 12. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych 13. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 14. Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym 15.Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym gwarantem sukcesu dziecka w karierze szkolnej 16.Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 17.Umiejętności pracy w grupie 18.Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów 19.Obserwacja pedagogiczna realizowana w toku bieżącej pracy podstawą skutecznego wsparcia ucznia w rozwoju. 20.Jak nauczyć ucznia uczenia się? 21.Edukacja ekologiczna zabawy i pomysły na zajęcia w przedszkolu 22.Rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji miękkich uczniów (4K - krytyczne myślenie, kooperacja, komunikacja, kreatywność). TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE 23.Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość 24.Platforma Office 365 w kształceniu na odległość 25.Zdalne nauczanie z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams 26.Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu 27.Aplikacje Google w pracy nauczyciela 28.Narzędzia do tworzenia quizów i testów online 29.Zdalna edukacja – jak bezpiecznie prowadzić lekcje online 30.Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR 31.Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test 32.Narzędzia do organizacji zdalnej lekcji w środowisku Google G Suite 33.Wykorzystanie możliwości Microsoft Sway 34.Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci 35.Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 36.Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 37.Profilaktyka uzależnień cyfrowych 38.Cyberzagrożenia. Rodzic-uczeń-sieć 39.Wykorzystanie TIK w pracy z uczniem o SPE 40.5 pomysłów na lekcje z Nearpodem WYCHOWANIE 41.Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela 42.Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji 43.Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 44.Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych 45.Radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo 46.Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych 47. Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów 48. Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne 49. Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce 50. Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji 51. Czym odurza się młodzież? Nowe substancje psychoaktywne 52. Dzieci w relacjach - co się dzieje w grupie rówieśniczej? Integracja zespołu klasowego. 53. Profilaktyka uzależnień behawioralnych 54. Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych szkoły tradycyjnie i na odległość. 55. Jak efektywnie współpracować z rodzicami? 56. Rodzice a rozwój dziecka. Propozycje spotkań z rodzicami. 57.Dyscyplina w klasie, czyli rzecz o zachowaniu. 58.O roli rozmowy w rodzinie. Nauczyciel – przewodnik po komunikacji interpersonalnej 59. Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze. 60. Jak postępować w przypadku podejrzenia dysfunkcji w rodzinie? ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA 61. Emisja i higiena głosu nauczyciela 62. Awans zawodowy nauczyciela 63. Ocena pracy nauczyciela w świetle przepisów prawa oświatowego 64. Etyka zawodu nauczyciela 65. Profilaktyka wypalenia zawodowego ZADANIA EDUKACYJNE 66. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną 67. Współpraca z rodzicami w szkole/placówce oświatowej (w zakresie planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ich dzieci – nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej) 68. Współpraca z rodzicami dzieci „trudnych” w szkole/placówce oświatowej 69. Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD 70. Innowacja pedagogiczna 71. Interpretacja zapisów zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez PPP 72. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 73. Konstruowanie programów na zajęcia rewalidacyjne 74. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych 75. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego 76. Organizacja zajęć pozalekcyjnych 77. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju 78. Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO 79. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 80. Aktualizacja wiedzy o zmianach prawnych dotyczących doradztwa zawodowego oraz ich realizacji 81. Jak dokumentować wyniki własnej pracy, aby stanowiły dowód w procesie oceniania? Ewaluacja pracy własnej nauczyciela 82. Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania (arkusze ocen, dzienniki: lekcyjne, pedagoga, psychologa, zajęć innych, dokumentacja zespołu oddziałowego, komisji przedmiotowej) w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 83. Statut szkoły – obowiązujący stan prawny 84. Ochrona danych osobowych 85. Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym 86. Bezpieczeństwo ucznia w szkole – zapisy prawne 87. Ceremoniał szkolny 88. Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych 89. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA 90. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia. Tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia 91. Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły 92. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty 93. Poprawa efektywności kształcenia w związku z niskimi wynikami egzaminów zewnętrznych z języka polskiego 94. Program poprawy efektywności kształcenia z matematyki Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego. Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną. |
Aneta Klonowska |
2021-09-02 12:39:51 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
2021-09-02 12:39:48 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
2021-09-02 12:39:46 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Oferta szkoleń rad pedagogicznych Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Powiatem Oleckim, Powiatem Gołdapskim, Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie, Gminą Ruciane Nida, Gminą Biała Piska, Gminą Dubeninki, Gminą Wieliczki. Doskonalenie nauczycieli rozumiemy jako wspieranie nauczycieli w realizacji bieżących zadań zawodowych i wspomaganie w rozwoju zawodowym; jako podnoszenie, uzupełnianie i aktualizowanie kwalifikacji zawodowych; nabywanie nowych kompetencji i umiejętności. Prowadzimy formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia, uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności zawodowych nauczyciela; zajmujemy się pracą koncepcyjną dotyczącą zakresu i sposobu organizowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli; udzielamy konsultacji. Prowadzimy odpowiednie formy doskonalenia zawodowego na podstawie diagnozy potrzeb w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli, opracowujemy programy i formy doskonalenia w oparciu o najnowszą wiedzę metodyczną i dydaktyczną, poddajemy ewaluacji poszczególne formy doskonalenia. Zapraszamy do korzystania z oferty Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Ełku. Dyrektor MODN Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
Tematyka szkoleń rad pedagogicznych – rok szkolny 2021/2022 Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA 1. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja 2. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym 3. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 4. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie? 5. Ocenianie kształtujące 6. Mnemotechniki – techniki uczenia i zapamiętywania 7. Techniki efektywnego uczenia się 8. Z pasją i zainteresowaniem, czyli jak planować? 9. Metodyka nauczania w klasach łączonych 10.Metoda projektów w praktyce szkolnej 11.Indywidualizacja pracy z uczniem 12.Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych 13.Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 14.Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym 15.Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym gwarantem sukcesu dziecka w karierze szkolnej 16.Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 17.Umiejętności pracy w grupie 18.Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów 19.Obserwacja pedagogiczna realizowana w toku bieżącej pracy podstawą skutecznego wsparcia ucznia w rozwoju. 20.Jak nauczyć ucznia uczenia się? 21.Edukacja ekologiczna zabawy i pomysły na zajęcia w przedszkolu 22.Rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji miękkich uczniów (4K - krytyczne myślenie, kooperacja, komunikacja, kreatywność). TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE 23.Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość 24.Platforma Office 365 w kształceniu na odległość 25.Zdalne nauczanie z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams 26.Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu 27.Aplikacje Google w pracy nauczyciela 28.Narzędzia do tworzenia quizów i testów online 29.Zdalna edukacja – jak bezpiecznie prowadzić lekcje online 30.Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR 31.Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test 32.Narzędzia do organizacji zdalnej lekcji w środowisku Google G Suite 33.Wykorzystanie możliwości Microsoft Sway 34.Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci 35.Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 36.Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 37.Profilaktyka uzależnień cyfrowych 38.Cyberzagrożenia. Rodzic-uczeń-sieć 39.Wykorzystanie TIK w pracy z uczniem o SPE 40.5 pomysłów na lekcje z Nearpodem WYCHOWANIE 41.Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela 42.Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji 43.Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 44.Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych 45.Radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo 46.Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych 47.Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów 48.Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne 49.Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce 50.Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji 51.Czym odurza się młodzież? Nowe substancje psychoaktywne 52.Dzieci w relacjach - co się dzieje w grupie rówieśniczej? Integracja zespołu klasowego. 53.Profilaktyka uzależnień behawioralnych 54.Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych szkoły tradycyjnie i na odległość. 55.Jak efektywnie współpracować z rodzicami? 56.Rodzice a rozwój dziecka. Propozycje spotkań z rodzicami. 57.Dyscyplina w klasie, czyli rzecz o zachowaniu. 58.O roli rozmowy w rodzinie. Nauczyciel – przewodnik po komunikacji interpersonalnej 59.Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze. 60.Jak postępować w przypadku podejrzenia dysfunkcji w rodzinie? ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA 61.Emisja i higiena głosu nauczyciela 62.Awans zawodowy nauczyciela 63.Ocena pracy nauczyciela w świetle przepisów prawa oświatowego 64.Etyka zawodu nauczyciela 65.Profilaktyka wypalenia zawodowego ZADANIA EDUKACYJNE 66.Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną 67.Współpraca z rodzicami w szkole/placówce oświatowej (w zakresie planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ich dzieci – nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej) 68.Współpraca z rodzicami dzieci „trudnych” w szkole/placówce oświatowej 69.Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD 70.Innowacja pedagogiczna 71.Interpretacja zapisów zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez PPP 72.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 73.Konstruowanie programów na zajęcia rewalidacyjne 74.Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych 75.Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego 76.Organizacja zajęć pozalekcyjnych 77.Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju 78.Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO 79.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 80.Aktualizacja wiedzy o zmianach prawnych dotyczących doradztwa zawodowego oraz ich realizacji 81.Jak dokumentować wyniki własnej pracy, aby stanowiły dowód w procesie oceniania? Ewaluacja pracy własnej nauczyciela 82.Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania (arkusze ocen, dzienniki: lekcyjne, pedagoga, psychologa, zajęć innych, dokumentacja zespołu oddziałowego, komisji przedmiotowej) w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 83.Statut szkoły – obowiązujący stan prawny 84.Ochrona danych osobowych 85.Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym 86.Bezpieczeństwo ucznia w szkole – zapisy prawne 87.Ceremoniał szkolny 88.Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych 89.Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA 90.Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia. Tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia 91.Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły 92.Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty 93.Poprawa efektywności kształcenia w związku z niskimi wynikami egzaminów zewnętrznych z języka polskiego 94.Program poprawy efektywności kształcenia z matematyki Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego. Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną. |
Aneta Klonowska |
Historia zmian strony - Szkolenia rad pedagogicznych