Tematy konsultacji indywidualnych konsultantów MODN
Beata Wielgat:
- Podniesienie efektywności pracy szkoły. Programy Poprawy Efektywności Kształcenia
Ryszard Skawiński:
- Kontakty szkoły z rodzicami – praktyczne wskazówki.
- Metoda konstruktywnej konfrontacji.
- Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Co to jest dobro?
- Na czym polega przywództwo w zarządzaniu?
- Jak napisać artykuł do „Publikatora” zgodnie z wymaganiami na stopień nauczyciela dyplomowanego?
- Sztuka przeprowadzania zmian – zagrożenia i niezbędne umiejętności.
- O metodzie projektów – możliwości i ograniczenia w praktyce szkolnej.
- Jak napisać artykuł do „Publikatora” dotyczący tematyki wynikającej z tzw. „Priorytetów MEiN”, t.j.:
- wspomagania przez szkołę wychowawczej roli rodziny;
- wychowania do wrażliwości na prawdę i dobro oraz kształtowania właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie;
- działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych oraz wykorzystania w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych;
- podnoszenia jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa, a także roztropnego korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne;
- wdrażania Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwoju umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych;
- wzmocnienia edukacji ekologicznej w szkołach oraz rozwijania postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne.
Krzysztof Piłat:
- Jak opisać wartościowe rezultaty swojej pracy.
- Wsparcie nauczycieli rozpoczynających pracę – stażystów i kontraktowych.
- Autoprezentacja w trakcie zajęć stacjonarnych i on-line.
- Wolontariat w szkole we współpracy z organizacjami pozarządowymi.
- Sztuka wprowadzania zmiany.