Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2022-09-07 17:57:57 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
2022-09-07 17:57:54 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Oferta szkoleń rad pedagogicznych Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Powiatem Oleckim, Powiatem Gołdapskim, Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie, Gminą Ruciane Nida, Gminą Biała Piska, Gminą Dubeninki, Gminą Wieliczki. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023
Tematyka szkoleń rad pedagogicznych w rok szkolny 2022/2023 Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA 1. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja 2. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym 3. Metody aktywizujące w przedszkolu 4. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie? 5. Ocenianie kształtujące 6. Mnemotechniki – techniki uczenia i zapamiętywania 7. Techniki efektywnego uczenia się 8. Z pasją i zainteresowaniem, czyli jak planować zajęcia pozalekcyjne? 9. Metodyka nauczania w klasach łączonych 10. Metoda projektów w praktyce szkolnej 11. Indywidualizacja pracy z uczniem 12. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych 13. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 14. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 15. Rozwijanie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów 16. Edukacja ekologiczna w szkole 17. Rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji miękkich uczniów (4K - krytyczne myślenie, kooperacja, komunikacja, kreatywność) 18. Kompetencje matematyczne i polonistyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej 19. Diagnoza edukacyjna i pomiar dydaktyczny 20. Elementy programowania w praktyce szkolnej 21. Metodyka edukacji zdalnej 22. Monitorowanie i ocenianie postępów uczniów w edukacji zdalnej TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE 23. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość 24. Platforma Office 365 w kształceniu na odległość 25. Zdalne nauczanie z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams 26. Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu 27. Aplikacje Google w pracy nauczyciela 28. Narzędzia do tworzenia quizów i testów online 29. Zdalna edukacja – zarządzanie lekcją interaktywną 30. Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR 31. Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test w formularzach Google 32. Narzędzia do organizacji zdalnej lekcji w środowisku Google G Suite 33. Wykorzystanie możliwości Microsoft Sway 34. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci 35. Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 36. Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 37. Profilaktyka uzależnień cyfrowych 38. Cyberzagrożenia. Rodzic – uczeń – sieć 39. Wykorzystanie TIK w pracy z uczniem o SPE 40. Badanie umiejętności uczniów za pomocą zasobów cyfrowych 41. Zasoby i funkcjonalność Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej WYCHOWANIE 42. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela 43. Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji 44. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 45. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych 46. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo 47. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych 48. Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów 49. Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne 50. Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce 51. Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji 52. Dzieci w relacjach – co się dzieje w grupie rówieśniczej? Integracja zespołu klasowego 53. Profilaktyka uzależnień behawioralnych 54. Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych w kształceniu zdalnym i stacjonarnym 55. Efektywna współpraca z rodzicami 56. Rodzice a rozwój dziecka. Propozycje spotkań z rodzicami 57. Dyscyplina w klasie, czyli rzecz o zachowaniu 58. O roli rozmowy w rodzinie. Nauczyciel – przewodnik po komunikacji interpersonalnej 59. Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze 60. Postępowanie w przypadku podejrzenia dysfunkcji w rodzinie 61. Współpraca z rodzicami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ich dzieci w edukacji wczesnoszkolnej 62. Depresja u dzieci i młodzieży 63. Depresja i zaburzenia lekowe u dzieci i młodzieży 64. Integracja zespołu klasowego 65. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne w ramach edukacji ekologicznej ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA 66. Emisja i higiena głosu nauczyciela 67. Awans zawodowy nauczyciela 68. Etyka zawodu nauczyciela 69. Profilaktyka wypalenia zawodowego 70. Praca w gronie nauczycielskim 71. Trening umiejętności wychowawczych nauczyciela 72. Coachingowe podejście w pracy nauczyciela ZADANIA EDUKACYJNE EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA 73. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia. Tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia 74. Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły 75. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego 76. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną 77. Współpraca z rodzicami dzieci „trudnych” w szkole/placówce oświatowej 78. Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD 79. WOPFU, IPET dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego 80. Innowacja pedagogiczna 81. Interpretacja zapisów zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez PPP 82. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 83. Konstruowanie programów na zajęcia rewalidacyjne 84. Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej 85. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia w szkole 86. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego 87. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju 88. Zajęcia rewalidacyjne. Rola pedagoga specjalnego w współorganizowaniu kształcenia specjalnego 89. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w czasie pandemii 90. Wykorzystanie elementów muzykoterapii w pracy z dziećmi w przedszkolu 91. Psychospołeczne aspekty edukacji zdalnej 92. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO 93. Aktualizacja wiedzy o zmianach prawnych dotyczących doradztwa zawodowego oraz ich realizacji 94. Ochrona danych osobowych (RODO) 95. Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym 96. Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych 97. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych 98. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych
Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego. Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną.
|
Aneta Klonowska |
2022-09-07 17:54:15 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Oferta szkoleń rad pedagogicznych Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Powiatem Oleckim, Powiatem Gołdapskim, Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie, Gminą Ruciane Nida, Gminą Biała Piska, Gminą Dubeninki, Gminą Wieliczki. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2022/2023
Tematyka szkoleń rad pedagogicznych w rok szkolny 2022/2023 Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA 1. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja 2. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym 3. Metody aktywizujące w przedszkolu 4. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie? 5. Ocenianie kształtujące 6. Mnemotechniki – techniki uczenia i zapamiętywania 7. Techniki efektywnego uczenia się 8. Z pasją i zainteresowaniem, czyli jak planować zajęcia pozalekcyjne? 9. Metodyka nauczania w klasach łączonych 10. Metoda projektów w praktyce szkolnej 11. Indywidualizacja pracy z uczniem 12. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych 13. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 14. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 15. Rozwijanie przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów 16. Edukacja ekologiczna w szkole 17. Rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji miękkich uczniów (4K - krytyczne myślenie, kooperacja, komunikacja, kreatywność) 18. Kompetencje matematyczne i polonistyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej 19. Diagnoza edukacyjna i pomiar dydaktyczny 20. Elementy programowania w praktyce szkolnej 21. Metodyka edukacji zdalnej 22. Monitorowanie i ocenianie postępów uczniów w edukacji zdalnej TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE 23. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość 24. Platforma Office 365 w kształceniu na odległość 25. Zdalne nauczanie z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams 26. Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu 27. Aplikacje Google w pracy nauczyciela 28. Narzędzia do tworzenia quizów i testów online 29. Zdalna edukacja – zarządzanie lekcją interaktywną 30. Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR 31. Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test w formularzach Google 32. Narzędzia do organizacji zdalnej lekcji w środowisku Google G Suite 33. Wykorzystanie możliwości Microsoft Sway 34. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci 35. Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 36. Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 37. Profilaktyka uzależnień cyfrowych 38. Cyberzagrożenia. Rodzic – uczeń – sieć 39. Wykorzystanie TIK w pracy z uczniem o SPE 40. Badanie umiejętności uczniów za pomocą zasobów cyfrowych 41. Zasoby i funkcjonalność Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej WYCHOWANIE 42. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela 43. Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji 44. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 45. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych 46. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo 47. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych 48. Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów 49. Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne 50. Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce 51. Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji 52. Dzieci w relacjach – co się dzieje w grupie rówieśniczej? Integracja zespołu klasowego 53. Profilaktyka uzależnień behawioralnych 54. Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych w kształceniu zdalnym i stacjonarnym 55. Efektywna współpraca z rodzicami 56. Rodzice a rozwój dziecka. Propozycje spotkań z rodzicami 57. Dyscyplina w klasie, czyli rzecz o zachowaniu 58. O roli rozmowy w rodzinie. Nauczyciel – przewodnik po komunikacji interpersonalnej 59. Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze 60. Postępowanie w przypadku podejrzenia dysfunkcji w rodzinie 61. Współpraca z rodzicami w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ich dzieci w edukacji wczesnoszkolnej 62. Depresja u dzieci i młodzieży 63. Depresja i zaburzenia lekowe u dzieci i młodzieży 64. Integracja zespołu klasowego 65. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne w ramach edukacji ekologicznej ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA 66. Emisja i higiena głosu nauczyciela 67. Awans zawodowy nauczyciela 68. Etyka zawodu nauczyciela 69. Profilaktyka wypalenia zawodowego 70. Praca w gronie nauczycielskim 71. Trening umiejętności wychowawczych nauczyciela 72. Coachingowe podejście w pracy nauczyciela ZADANIA EDUKACYJNE EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA 73. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia. Tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia 74. Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły 75. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty, egzaminu maturalnego 76. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną 77. Współpraca z rodzicami dzieci „trudnych” w szkole/placówce oświatowej 78. Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD 79. WOPFU, IPET dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego 80. Innowacja pedagogiczna 81. Interpretacja zapisów zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez PPP 82. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 83. Konstruowanie programów na zajęcia rewalidacyjne 84. Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej 85. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych 86. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego 87. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju 88. Zajęcia rewalidacyjne. Rola pedagoga specjalnego w współorganizowaniu kształcenia specjalnego 89. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne w czasie pandemii 90. Wykorzystanie elementów muzykoterapii w pracy z dziećmi w przedszkolu 91. Psychospołeczne aspekty edukacji zdalnej 92. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uczniów z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO 93. Aktualizacja wiedzy o zmianach prawnych dotyczących doradztwa zawodowego oraz ich realizacji 94. Ochrona danych osobowych (RODO) 95. Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym 96. Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych 97. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych 98. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych
Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego. Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną.
|
Aneta Klonowska |
2022-08-29 16:38:47 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
2022-08-29 16:38:42 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy Grafika zajawkowa: 585ae9907f473ce54eaff8930fc42c224bd09ce1.png | Aneta Klonowska |
2022-08-26 11:56:11 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
Historia zmian strony - Szkolenia rad pedagogicznych