Data modyfikacji | Element | Opis | Użytkownik |
---|---|---|---|
2021-09-01 12:54:48 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
2021-09-01 12:54:45 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Oferta szkoleń rad pedagogicznych Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Powiatem Oleckim, Powiatem Gołdapskim, Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie, Gminą Ruciane Nida, Gminą Biała Piska, Gminą Dubeninki, Gminą Wieliczki. Doskonalenie nauczycieli rozumiemy jako wspieranie nauczycieli w realizacji bieżących zadań zawodowych i wspomaganie w rozwoju zawodowym; jako podnoszenie, uzupełnianie i aktualizowanie kwalifikacji zawodowych; nabywanie nowych kompetencji i umiejętności. Prowadzimy formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia, uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności zawodowych nauczyciela; zajmujemy się pracą koncepcyjną dotyczącą zakresu i sposobu organizowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli; udzielamy konsultacji. Prowadzimy odpowiednie formy doskonalenia zawodowego na podstawie diagnozy potrzeb w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli, opracowujemy programy i formy doskonalenia w oparciu o najnowszą wiedzę metodyczną i dydaktyczną, poddajemy ewaluacji poszczególne formy doskonalenia. Zapraszamy do korzystania z oferty Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Ełku. Dyrektor MODN Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
Tematyka szkoleń rad pedagogicznych – rok szkolny 2021/2022 Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA
10. Motywowanie 11. Metodyka nauczania w klasach łączonych 12. Metoda projektów w praktyce szkolnej 13. Indywidualizacja pracy z uczniem 14. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych 15. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 16. Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym 17. Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym gwarantem sukcesu dziecka w karierze szkolnej 18. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 19. Umiejętności pracy w grupie 20. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów 21. Obserwacja pedagogiczna realizowana w toku bieżącej pracy podstawą skutecznego wsparcia ucznia w rozwoju. 22. Jak nauczyć ucznia uczenia się? 23. Edukacja ekologiczna zabawy i pomysły na zajęcia w przedszkolu 24. Rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji miękkich uczniów (4K - krytyczne myślenie, kooperacja, komunikacja, kreatywność).
TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE 25. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość 26. Platforma Office 365 w kształceniu na odległość 27. Zdalne nauczanie z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams 28. Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu 29. Aplikacje Google w pracy nauczyciela 30. Narzędzia do tworzenia quizów i testów online 31. Zdalna edukacja – jak bezpiecznie prowadzić lekcje online 32. Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR 33. Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test 34. Narzędzia do organizacji zdalnej lekcji w środowisku Google G Suite 35. Wykorzystanie możliwości Microsoft Sway 36. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci 37. Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 38. Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 39. Profilaktyka uzależnień cyfrowych 40. Cyberzagrożenia. Rodzic-uczeń-sieć 41. Wykorzystanie TIK w pracy z uczniem o SPE 42. 5 pomysłów na lekcje z Nearpodem
WYCHOWANIE 43. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela 44. Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji 45. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 46. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych 47. Radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo 48. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych 49. Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów 50. Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne 51. Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce 52. Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji 53. Czym odurza się młodzież? Nowe substancje psychoaktywne 54. Dzieci w relacjach - co się dzieje w grupie rówieśniczej? Integracja zespołu klasowego. 55. Profilaktyka uzależnień behawioralnych 56. Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych szkoły tradycyjnie i na odległość. 57. Jak efektywnie współpracować z rodzicami? 58. Rodzice a rozwój dziecka. Propozycje spotkań z rodzicami. 59. Dyscyplina w klasie, czyli rzecz o zachowaniu. 60. O roli rozmowy w rodzinie. Nauczyciel – przewodnik po komunikacji interpersonalnej 61. Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze. 62. Jak postępować w przypadku podejrzenia dysfunkcji w rodzinie?
ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA 63. Emisja i higiena głosu nauczyciela 64. Awans zawodowy nauczyciela 65. Ocena pracy nauczyciela w świetle przepisów prawa oświatowego 66. Etyka zawodu nauczyciela 67. Profilaktyka wypalenia zawodowego
ZADANIA EDUKACYJNE 68. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną 69. Współpraca z rodzicami w szkole/placówce oświatowej (w zakresie planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ich dzieci – nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej) 70. Współpraca z rodzicami dzieci „trudnych” w szkole/placówce oświatowej 71. Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD 72. Innowacja pedagogiczna 73. Interpretacja zapisów zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez PPP 74. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 75. Konstruowanie programów na zajęcia rewalidacyjne 76. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych 77. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego 78. Organizacja zajęć pozalekcyjnych 79. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju 80. Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej
ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO 81. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 82. Aktualizacja wiedzy o zmianach prawnych dotyczących doradztwa zawodowego oraz ich realizacji 83. Jak dokumentować wyniki własnej pracy, aby stanowiły dowód w procesie oceniania? Ewaluacja pracy własnej nauczyciela 84. Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania (arkusze ocen, dzienniki: lekcyjne, pedagoga, psychologa, zajęć innych, dokumentacja zespołu oddziałowego, komisji przedmiotowej) w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 85. Statut szkoły – obowiązujący stan prawny 86. Ochrona danych osobowych 87. Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym 88. Bezpieczeństwo ucznia w szkole – zapisy prawne 89. Ceremoniał szkolny 90. Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych 91. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA 92. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia. Tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia 93. Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły 94. Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty 95. Poprawa efektywności kształcenia w związku z niskimi wynikami egzaminów zewnętrznych z języka polskiego 96. Program poprawy efektywności kształcenia z matematyki Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego. Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną. DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA 1. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja 2. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym 3. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 4. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie? 5. Ocenianie kształtujące 6. Mnemotechniki – techniki uczenia i zapamiętywania 7. Techniki efektywnego uczenia się 8. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie? 9. Z pasją i zainteresowaniem, czyli jak planować? 10.Motywowanie 11.Metodyka nauczania w klasach łączonych 12.Metoda projektów w praktyce szkolnej 13.Indywidualizacja pracy z uczniem 14.Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych 15.Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 16.Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym 17.Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym gwarantem sukcesu dziecka w karierze szkolnej 18.Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 19.Umiejętności pracy w grupie 20.Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów 21.Obserwacja pedagogiczna realizowana w toku bieżącej pracy podstawą skutecznego wsparcia ucznia w rozwoju. 22.Jak nauczyć ucznia uczenia się? 23.Edukacja ekologiczna zabawy i pomysły na zajęcia w przedszkolu 24.Rozwijanie kompetencji kluczowych i kompetencji miękkich uczniów (4K - krytyczne myślenie, kooperacja, komunikacja, kreatywność).
TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE 25.Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość 26.Platforma Office 365 w kształceniu na odległość 27.Zdalne nauczanie z wykorzystaniem platformy Microsoft Teams 28.Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu 29.Aplikacje Google w pracy nauczyciela 30.Narzędzia do tworzenia quizów i testów online 31.Zdalna edukacja – jak bezpiecznie prowadzić lekcje online 32.Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR 33.Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test 34.Narzędzia do organizacji zdalnej lekcji w środowisku Google G Suite 35.Wykorzystanie możliwości Microsoft Sway 36.Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci 37.Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 38.Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 39.Profilaktyka uzależnień cyfrowych 40.Cyberzagrożenia. Rodzic-uczeń-sieć 41.Wykorzystanie TIK w pracy z uczniem o SPE 42.5 pomysłów na lekcje z Nearpodem
WYCHOWANIE 43.Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela 44.Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji 45.Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 46.Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych 47.Radzenie sobie w sytuacjach trudnych wychowawczo 48.Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych 49.Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów 50.Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne 51.Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce 52.Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji 53.Czym odurza się młodzież? Nowe substancje psychoaktywne 54.Dzieci w relacjach - co się dzieje w grupie rówieśniczej? Integracja zespołu klasowego. 55.Profilaktyka uzależnień behawioralnych 56.Wychowanie i profilaktyka w szkole, czyli sposoby realizacji zadań wychowawczych szkoły tradycyjnie i na odległość. 57.Jak efektywnie współpracować z rodzicami? 58.Rodzice a rozwój dziecka. Propozycje spotkań z rodzicami. 59.Dyscyplina w klasie, czyli rzecz o zachowaniu. 60.O roli rozmowy w rodzinie. Nauczyciel – przewodnik po komunikacji interpersonalnej 61.Praca z uczniem sprawiającym trudności wychowawcze. 62.Jak postępować w przypadku podejrzenia dysfunkcji w rodzinie?
ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA 63.Emisja i higiena głosu nauczyciela 64.Awans zawodowy nauczyciela 65.Ocena pracy nauczyciela w świetle przepisów prawa oświatowego 66.Etyka zawodu nauczyciela 67.Profilaktyka wypalenia zawodowego
ZADANIA EDUKACYJNE 68.Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET) ucznia z niepełnosprawnością intelektualną 69.Współpraca z rodzicami w szkole/placówce oświatowej (w zakresie planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla ich dzieci – nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej) 70.Współpraca z rodzicami dzieci „trudnych” w szkole/placówce oświatowej 71.Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD 72.Innowacja pedagogiczna 73.Interpretacja zapisów zawartych w opiniach i orzeczeniach wydanych przez PPP 74.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 75.Konstruowanie programów na zajęcia rewalidacyjne 76.Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych 77.Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego 78.Organizacja zajęć pozalekcyjnych 79.Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju 80.Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej
ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO 81.Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 82.Aktualizacja wiedzy o zmianach prawnych dotyczących doradztwa zawodowego oraz ich realizacji 83.Jak dokumentować wyniki własnej pracy, aby stanowiły dowód w procesie oceniania? Ewaluacja pracy własnej nauczyciela 84.Prowadzenie dokumentacji przebiegu nauczania (arkusze ocen, dzienniki: lekcyjne, pedagoga, psychologa, zajęć innych, dokumentacja zespołu oddziałowego, komisji przedmiotowej) w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 85.Statut szkoły – obowiązujący stan prawny 86.Ochrona danych osobowych 87.Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym 88.Bezpieczeństwo ucznia w szkole – zapisy prawne 89.Ceremoniał szkolny 90.Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych 91.Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA 92.Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia. Tworzenie programów poprawy efektywności kształcenia 93.Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły 94.Analiza, interpretacja i wykorzystanie wyników egzaminu ósmoklasisty 95.Poprawa efektywności kształcenia w związku z niskimi wynikami egzaminów zewnętrznych z języka polskiego 96.Program poprawy efektywności kształcenia z matematyki |
Aneta Klonowska |
2021-09-01 12:51:24 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Oferta szkoleń rad pedagogicznych Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Powiatem Oleckim, Powiatem Gołdapskim, Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie, Gminą Ruciane Nida, Gminą Biała Piska, Gminą Dubeninki, Gminą Wieliczki. Doskonalenie nauczycieli rozumiemy jako wspieranie nauczycieli w realizacji bieżących zadań zawodowych i wspomaganie w rozwoju zawodowym; jako podnoszenie, uzupełnianie i aktualizowanie kwalifikacji zawodowych; nabywanie nowych kompetencji i umiejętności. Prowadzimy formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia, uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności zawodowych nauczyciela; zajmujemy się pracą koncepcyjną dotyczącą zakresu i sposobu organizowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli; udzielamy konsultacji. Prowadzimy odpowiednie formy doskonalenia zawodowego na podstawie diagnozy potrzeb w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli, opracowujemy programy i formy doskonalenia w oparciu o najnowszą wiedzę metodyczną i dydaktyczną, poddajemy ewaluacji poszczególne formy doskonalenia. Zapraszamy do korzystania z oferty Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Ełku. Dyrektor MODN Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022:
Tematyka szkoleń rad pedagogicznych – rok szkolny 2021/2022 Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego
DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA
TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE
WYCHOWANIE
ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA
ZADANIA EDUKACYJNE
ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO
EFEKTYWNOŚĆ KSZTAŁCENIA
Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego. Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną. |
Aneta Klonowska |
2021-08-24 09:24:51 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
2021-08-24 09:24:48 | Szkolenia rad pedagogicznych | Zapis tymczasowy
Treść (PL): Oferta szkoleń rad pedagogicznych Mazurski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z Powiatem Oleckim, Powiatem Gołdapskim, Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą Prostki, Gminą Kowale Oleckie, Gminą Ruciane Nida, Gminą Biała Piska, Gminą Dubeninki, Gminą Wieliczki. Doskonalenie nauczycieli rozumiemy jako wspieranie nauczycieli w realizacji bieżących zadań zawodowych i wspomaganie w rozwoju zawodowym; jako podnoszenie, uzupełnianie i aktualizowanie kwalifikacji zawodowych; nabywanie nowych kompetencji i umiejętności. Prowadzimy formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i szkolenia, uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności zawodowych nauczyciela; zajmujemy się pracą koncepcyjną dotyczącą zakresu i sposobu organizowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli; udzielamy konsultacji. Prowadzimy odpowiednie formy doskonalenia zawodowego na podstawie diagnozy potrzeb w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli, opracowujemy programy i formy doskonalenia w oparciu o najnowszą wiedzę metodyczną i dydaktyczną, poddajemy ewaluacji poszczególne formy doskonalenia. Zapraszamy do korzystania z oferty Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Ełku. Dyrektor MODN Tematyka szkoleń rad pedagogicznych – rok szkolny 2021/2022 Pobierz kartę zgłoszenia na formę doskonalenia zawodowego DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA 1. Wdrażanie nowej podstawy programowej w szkołach ponadpodstawowych ze szczególnym uwzględnieniem edukacji przyrodniczej i matematycznej 2. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja 3. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym 4. Podniesienie efektywności kształcenia. Rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów 5. Trening przed maturą z języka angielskiego, czyli jak skutecznie powtarzać, angażować i motywować uczniów 6. Jak rozwijać kompetencje matematyczne z wykorzystaniem narzędzi TIK na lekcjach języka angielskiego w szkole podstawowej? 7. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie? 8. Ocenianie kształtujące 9. Mnemotechniki- techniki uczenia i zapamiętywania 10. Metoda projektów w praktyce szkolnej 11. Język angielski w wychowaniu przedszkolnym – metody pracy i techniki nauczania 12. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii do efektywnego nauczania języka obcego 13. Zasady oceniania wypowiedzi ucznia na ustnym egzaminie maturalnym z języka obcego 14. Indywidualizacja pracy z uczniem
KOMPETENCJE KLUCZOWE 15. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych 16. Rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów 17. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów 18. Rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci w wieku przedszkolnym 19. Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku przedszkolnym gwarantem sukcesu dziecka w karierze szkolnej 20. Metody usprawniające pracę z dziećmi w dziedzinie kompetencji językowych wpływające na rozwój intelektualny
TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE 21. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość 22. Platforma Office 365 w kształceniu na odległość 23. Narzędzia TIK w zdalnym nauczaniu 24. Aplikacje Google w pracy nauczyciela 25. Wykorzystanie platformy ClickMeeting w kształceniu na odległość 26. Narzędzia do tworzenia quizów i testów online 27. Zdalna edukacja - jak bezpiecznie prowadzić lekcje online 28. Wykorzystanie platformy Zoom do prowadzenia lekcji zdalnych i zadań interaktywnych 29. Interaktywne materiały edukacyjne – tworzenie własnych i wykorzystanie gotowych przy pomocy aplikacji smallpdf, liveworksheets, LearningApps, Quizlet, kody QR 30. Narzędzia do zdalnego testowania na Classroomie: jak przygotować i sprawdzić test w formularzach Google 31. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci 32. Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 33. Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny 34. Profilaktyka uzależnień cyfrowych 35. Cyberzagrożenia. Rodzic-uczeń-sieć 36. Wykorzystanie TIK w nauczaniu różnych przedmiotów i pracy z uczniem o SPE
WYCHOWANIE 37. Działania wychowawcze szkoły. Wychowanie do wartości, kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych 38. Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich postaw uczniów 39. Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne 40. Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce 41. Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające agresji 42. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela 43. Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji 44. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów wychowawczych 45. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych 46. Czym odurza się młodzież? Nowe substancje psychoaktywne
ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA 47. Emisja i higiena głosu nauczyciela 48. Awans zawodowy nauczyciela 49. Etyka zawodu nauczyciela 50. Profilaktyka wypalenia zawodowego
ZADANIA EDUKACYJNE 51. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim uczniom z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych 52. Wspieranie potencjału rozwojowego uczniów i stwarzanie warunków do ich aktywnego i pełnego uczestnictwa w życiu szkoły 53. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego 54. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w kontekście zmian przepisów oświatowych 55. Organizacja zajęć pozalekcyjnych 56. Indywidualny Program edukacyjno-terapeutyczny ucznia z niepełnosprawnością intelektualną 57. Realizacja wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego 58. Współpraca z rodzicami w szkole/ placówce oświatowe 59. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego rozwoju 60. Konstruowanie WOPFU, IPET dla ucznia z ASD 61. Praca z dziećmi posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w klasie ogólnodostępnej 62. Praca z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym w szkole ogólnodostępnej 63. Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 64. Uczeń z ASD w przedszkolu/szkole 65. Indywidualizacja pracy z uczniem na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej
ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO 66. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w świetle obowiązujących przepisów prawa oświatowego 67. Ochrona danych osobowych 68. Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym 69. Bezpieczeństwo ucznia w szkole – zapisy prawne 70. Ceremoniał szkolny 71. Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych Tworzenie szkolnego programu poprawy efektywności kształcenia 72. Wdrażanie zmian w kształceniu zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia osób dorosłych 73. Przywództwo edukacyjne w budowaniu potencjału szkoły 74. Diagnoza „na wejściu” uczniów klas pierwszych w szkole podstawowej 75. Diagnoza ,,na wejściu” w szkole ponadpodstawowej 76. Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły 77. Ewaluacja wewnętrzna/zewnętrzna
Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu powiatów: ełckiego, gołdapskiego, oleckiego i piskiego. Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną. |
Aneta Klonowska |
2021-08-24 09:24:27 | Szkolenia rad pedagogicznych | Publikacja | Aneta Klonowska |
Historia zmian strony - Szkolenia rad pedagogicznych