Do strony
początkowej
Projekt rywalizacji uczniów klas I-III
- opracowali nauczyciele Szkoły Podstawowej nr 1 w
Orzyszu.

|
Agata Wójtowicz - mgr pedagogiki, staż pracy 18 lat.
|

|
Romuald Sielawa - mgr
pedagogiki wczesnoszkolnej, staż pracy 10 lat.
|

|
Helena Stefaniuk -Owczarek - mgr pedagogiki wczesnoszkolnej, studia podyplomowe: nauczanie blokowe-blok
humanistyczny, pedagogika zdolności i twórczości, staż pracy 19 lat.
|
PROJEKT rywalizacji
klas młodszych w zakresie:
- sprawności językowej, biegłości w zakresie analizy i syntezy
wyrazów,
- giętkości, płynności, oryginalności myślenia,
- spostrzegawczości,
- wyobraźni plastycznej,
- myślenia konwergencyjnego,
- myślenia matematyczno-logicznego,
- sprawności fizycznej w zakresie:
- szybkości, zwinności, siły, zręczności.
KLASA I
1. cel - ocenić sprawność językową uczniów, biegłość w zakresie analizy i
syntezy.
zadanie: utwórz ile potrafisz nowych wyrazów wykorzystując litery wyrazu:

KARUZELA
10 minut
2. cel - ocenić giętkość, płynność, oryginalność myślenia.
zadanie: dorysuj inne elementy tak aby podany element był częścią twego
rysunku:
10 minut
3. cel - ocenić spostrzegawczość.
zadanie: narysuj odpowiednią figurę geometryczną w miejsce znaku
zapytania:
5 minut
4. cel- ocenić wyobraźnię plastyczną.
zadanie: przedstaw farbami plakatowymi "RADOŚĆ"
45 minut
5. cel- ocenić myślenie konwergencyjne.
zadanie: utwórz brakujące ogniwa w analogiach: (dopisz skojarzenia).
człowiek - dom : pies -
...............
piłka - kula : skrzynia - ...............
kapelusz - głowa : zegarek - ...............
woda - ogień : zimno - ...............
5 minut
6. cel - ocenić myślenie matematyczno -
logiczne.
Zadanie: policz klocki tworzące figurę:

10 minut
7. cel - ocenić szybkość.
zadanie: slalom między słupkami.
cel - ocenić zwinność.
zadanie: przejście przez szarfę - wyścig.
cel - ocenić siłę.
zadanie: przeciąganie liny.
cel - ocenić zręczność.
zadanie: rzut woreczkiem do obręczy.
KLASA II.
1. cel - ocenić sprawność językową uczniów, biegłość w
zakresie analizy i
syntezy wyrazu.
zadanie: utwórz ile potrafisz nowych wyrazów wykorzystując litery wyrazu:
KALENDARZ
10 minut
2. cel- ocenić giętkość, płynność, oryginalność myślenia.
zadanie: dorysuj inne elementy tak, aby podany element był częścią twego
rysunku:

10 minut
3. cel - ocenić spostrzegawczość.
zadanie: podaj najmniejszą i największą liczbę z planszy i napisz których
brakuje:

5 minut
4. cel - ocenić wyobraźnię plastyczną.
zadanie: przedstaw farbami plakatowymi "SMUTEK"
45 minut
5. cel - ocenić myślenie konwergencyjne.
zadanie: utwórz brakujące ogniwa w analogiach (dopisz skojarzenia)
góra - dół :
północ - ...............
rok - tydzień : godzina
- ...............
długopis - wkład : lampa -
...............
ostatni - przedostatni : niedziela
- ...............
5 minut
6. cel - ocenić myślenie matematyczno-logiczne.
zadanie: policz klocki tworzące figurę przestrzenną:

10 minut
7. cel - ocenić szybkość.
zadanie: wyścig z przewrotem w przód i przejściem przez szarfę.
cel - ocenić zwinność.
zadanie: czołganie się pod niską przeszkodą (ławeczka).
cel - ocenić siłę.
zadanie: przeciąganie liny.
cel - zręczność.
zadanie: strzał na bramkę unihoc
KLASA III.
1. cel - ocenić sprawność językową
uczniów, biegłość w zakresie analizy
i syntezy.
zadanie: utwórz ile potrafisz nowych wyrazów wykorzystując
litery wyrazu:
"TRZECIOKLASISTA"
10 minut
2. cel - ocenić giętkość, płynność,
oryginalność myślenia.
zadanie: dorysuj inne elementy do danego tak, aby podany element był
częścią twego rysunku.

10 minut
3. cel - ocenić spostrzegawczość.
zadanie: którą godzinę powinien wskazywać następny zegarek?

5 minut
4. cel - ocenić wyobraźnię plastyczną.
zadanie: przedstaw farbami plakatowymi : "STRACH"
45 minut
5. cel - ocenić myślenie konwergencyjne.
zadanie: utwórz brakujące ogniwa w analogiach (dopisz skojarzenia).
odkurzacz - kurz : parasolka -
...............
drzewo - owoc : rodzic -
...............
drabina - szczebel : książka -
...............
kwiat - pąk : koń -
...............
5 minut
6. cel - ocenić myślenie matematyczno-logiczne.
zadanie: policz klocki tworzące figurę przestrzenną.

10 minut
7. cel - ocenić szybkość.
zadanie: bieg po równoważni.
cel- ocenić zwinność.
zadanie: piłka w tunelu.
cel- ocenić siłę.
zadanie: przeciąganie liny.
cel- ocenić zręczność.
zadanie: toczenie piłki na słupek.
Regulamin współzawodnictwa:
Za każde poprawne rozwiązanie zadań: 1, 2, 3, 5, 6 każdy uczeń otrzymuje
1 punkt.
Za podjęcie działania(zad. 4), każdy uczeń otrzymuje 1 punkt.
Klasa, która zdobyła najwyższą ilość punktów otrzymuje 5 medali,
II miejsce 4 medale,
III miejsce 3 medale,
IV miejsce 2 medale,
V miejsce 1 medal.
Za każde zadanie sprawnościowe klasa, która zajęła I miejsce 3 medale,
II miejsce 2 medale,
III miejsce 1 medal.
O ostatecznym zwycięstwie w rywalizacji decyduje ilość zgromadzonych przez klasę
medali.
Pełny artykuł dostępny jest [w pliku Word .*.rtf]
Kliknij na linku prawym przyciskiem myszy Wybierz: Zapisz element docelowy
jako - Zapisz w wybranym Folderze |