![]() W swojej pracy dydaktycznej wykorzystuję metodykę zuchową. Preferuje ona aktywne metody pracy z najmłodszymi. Odkrywa zapomniane techniki i formy poznawania piękna otaczającej przyrody. Pozwala w aktywny, atrakcyjny sposób poznawać najbliższą okolicę, jej walory przyrodnicze, geograficzne i historyczne. Jedną z najbardziej znanych i często stosowanych, niestety nie w edukacji przedszkolnej, jest biwak. Od kilku lat systematycznie wyjeżdżam ze swoimi przedszkolakami na biwaki. Dni spędzone na obserwowaniu bogatej mazurskiej fauny i flory kończymy ogniskiem, wspólnymi pląsami, skeczami i zabawami. Biwak nie tylko pozwala obcować z przyrodą, ale bardzo integruje dzieci w jeden zwarty zespół. Dzieci usamodzielniają się i stają się odpowiedzialne za siebie i innych. W tym roku zaprosiłam na nasz biwak zaprzyjaźnioną klasę z sąsiedniej szkoły. Sytuacja ta stworzyła możliwość wymiany doświadczeń, uczenia się od starszych, a także zaprezentowania swoich umiejętności i wiedzy. Zachęcam do stosowanie tej metody poznawania swojej małej ojczyzny już od edukacji przedszkolnej.
"Hej Mazury, jak wy cudne" - moja najbliższa okolica Cele:
Plan biwaku:
Czas trwania biwaku: 28 - 29 maj 2001 r. Miejsce biwaku: Szkolne pole namiotowe przy Szkole Podstawowej w Okartowie Ilość uczestników: ok. 45 dzieci + 4 opiekunów Opracowała: Elżbieta Włodkowska doradca metodyczny MODN w Ełku |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Internet LO Olecko Ostatnia zmiana: J. Kunicki |