![]()
Prezentowany plan wynikowy nauczania przyrody dotyczy uczniów z upośledzeniem
umysłowym w stopniu lekkim, uczęszczających do klasy szóstej. Opracowany został w
oparciu o program nauczania Mirosławy Wiechowskiej (numer w wykazie DKW - 4014 -
54/00). Przewiduje się, że zaprojektowana tematyka będzie realizowana w wymiarze trzech
godzin tygodniowo. Doskonałą formą umożliwiającą poznanie i zrozumienie zależności
istniejących w środowisku przyrodniczym, zainteresowanie światem, jego
różnorodnością i pięknem są wycieczki
tematyczne. Stanowią one podstawę do dalszych rozważań i poszukiwań w oparciu o
środki dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach szkolnych. Poniżej prezentowany plan
pozwala na realizację ścieżek
edukacyjnych, takich jak: edukacja regionalna, edukacja
ekologiczna, edukacja prozdrowotna. W klasie szóstej wyraźnie widać przenikanie wiedzy
z zakresu przyrody, geografii, fizyki. Nauczanie przyrody uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w
klasach 4-6 powinno zmierzać do wyposażenia ich w taki zakres wiedzy teoretycznej,
który pozwoli osiągnąć im umiejętności potrzebne w
życiu codziennym, dalszej nauce i integracji z rówieśnikami. Opanowanie przez ucznia wiadomości i umiejętności określonych przez wymagania ponadpodstawowe jest podstawą do wystawienia mu oceny celującej. Plan wynikowy opracowała Krystyna Siwik, nauczycielka Zespołu Szkół nr 4 Specjalnych w Ełku. Pełny artykuł dostępny jest w pliku Word (.*.rtf) |
Internet LO Olecko Ostatnia zmiana: J. Kunicki |