.
Archiwum, stan z 20 listopada 2019 r.
Oferta
szkoleń rad pedagogicznych
w Mazurskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Ełku
na rok szkolny 2019/2020
Mazurski
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Ełku jest publiczną placówką
doskonalenia nauczycieli prowadzoną przez Powiat Ełcki we współpracy z
Gminą Miasto Ełk, Gminą Ełk, Gminą Kalinowo, Gminą Stare Juchy, Gminą
Prostki, Gminą Kowale Oleckie.
Doskonalenie
nauczycieli rozumiemy jako wspieranie nauczycieli w realizacji bieżących
zadań zawodowych i wspomaganie w rozwoju zawodowym; jako podnoszenie,
uzupełnianie i aktualizowanie kwalifikacji zawodowych; nabywanie nowych
kompetencji i umiejętności.
Prowadzimy
formy doskonalenia, w tym seminaria, konferencje, wykłady, warsztaty i
szkolenia, uwzględniające specyfikę nauczanych przedmiotów lub
prowadzonych zajęć oraz dotyczące ogólnej wiedzy i umiejętności
zawodowych nauczyciela; zajmujemy się pracą koncepcyjną dotyczącą
zakresu i sposobu organizowania form doskonalenia zawodowego
nauczycieli; udzielamy konsultacji.
Prowadzimy
odpowiednie formy doskonalenia zawodowego na podstawie diagnozy potrzeb
w zakresie kształcenia ustawicznego nauczycieli, opracowujemy programy i
formy doskonalenia w oparciu o najnowszą wiedzę metodyczną i
dydaktyczną, poddajemy ewaluacji poszczególne formy doskonalenia.
Priorytety działania MODN to kreatywność, szybkie i trafne reagowanie na
aktualne potrzeby nauczycieli, szkół i placówek oświatowych.
Zapraszamy
do korzystania z oferty Mazurskiego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w
Ełku.
Dyrektor
MODN
Michał Jodko
Tematyka szkoleń
rad pedagogicznych na rok szkolny 2019/2020

Tematyka szkoleń rad pedagogicznych – rok szkolny 2019/2020
DYDAKTYKA, METODYKA NAUCZANIA
1. Ewaluacja, nadzór pedagogiczny i monitorowanie nowej podstawy
programowej
2. Program nauczania – tworzenie, wybór, modyfikacja
3. Metody i techniki aktywizujące w procesie edukacyjnym
4. Podniesienie jakości edukacji matematycznej – inspiracje
5. Drama jako forma twórczego rozwoju ucznia w procesie edukacyjnym
6. Motywowanie uczniów do rozwijania się. Jak uczyć skutecznie?
7. Nowatorskie metody pracy z dzieckiem
8. Jak motywować uczniów?
9. Ocenianie kształtujące jako metoda pracy z uczniem
10. Strategie oceniania kształtującego
11. Szybsze uczenie się i zapamiętywanie – mnemotechniki
12. Jak uczyć ucznia uczenia się? Mnemotechniki
13. Metoda projektów w praktyce szkolnej
14. Język angielski w wychowaniu przedszkolnym – metody pracy i techniki
nauczania
15. Wykorzystywanie nowoczesnych technologii do efektywnego nauczania
języka obcego
16. Zasady oceniania wypowiedzi ucznia na ustnym egzaminie maturalnym z
języka obcego
17. Indywidualizacja pracy z uczniem
18. Ocenianie z wychowania fizycznego po zmianach
KOMPETENCJE KLUCZOWE
19. Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych
20. Formy organizacyjne i metody sprzyjające rozwijaniu kompetencji
kluczowych
21. Program rozwijania kompetencji kluczowych uczniów
22. Jak rozwijać kompetencje kluczowe dzieci w wieku przedszkolnym
23. Kompetencje kluczowe w szkole podstawowej
24. Rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości
25. Style współpracy w grupie
26. Rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku
przedszkolnym gwarantem sukcesu dziecka w karierze szkolnej
27. Metody usprawniające pracę z dziećmi w dziedzinie kompetencji
językowych wpływające na rozwój intelektualny
28. Kształtowanie właściwych postaw uczniów (kreatywność, innowacyjność,
praca zespołowa)
TECHNOLOGIE INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNE
29. Podniesienie jakości edukacji informatycznej – inspiracje
30. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Bezpieczne i
odpowiedzialne korzystanie z zasobów internetowych w sieci
31. Wykorzystanie technologii informacyjno - komunikacyjnej w procesie
nauczania
32. Tablica interaktywna narzędziem wspomagającym proces dydaktyczny
33. Aktywna tablica. Obsługa i funkcje tablicy interaktywnej
34. Interaktywny ekran dotykowy narzędziem wspomagającym proces
dydaktyczny
35. Zabawy wprowadzające w świat programowania
36. LearningApps – tworzenie i korzystanie z otwartych zasobów
edukacyjnych
37. Tworzenie i odczytywanie kodów QR
38. Bezpieczeństwo w Internecie. Odpowiedzialne korzystanie z portali
internetowych
39. Cyberzagrożenia. Rodzic-uczeń-sieć
WYCHOWANIE
40. Wychowanie do wartości. Kształtowanie patriotycznych i obywatelskich
postaw uczniów
41. Wzmacnianie wychowawczej roli szkoły
42. Wolontariat w szkole – aspekty praktyczne i prawne
43. Agresja, przemoc, wykluczenie społeczne w szkole/placówce
44. Agresja w przedszkolu. Gry i zabawy dla przedszkolaków zapobiegające
agresji
45. Szkolne savoir-vivre
46. Doskonalenie kompetencji wychowawczych nauczyciela
47. ABC dobrego wychowawcy
48. Jak sobie radzić z niepożądanymi, prowokacyjnymi zachowaniami
uczniów. Metoda konstruktywnej konfrontacji
49. Profilaktyka agresji i zaburzeń zachowania. Rozwiązywanie problemów
wychowawczych
50. Doskonalenie kompetencji społecznych nauczycieli. Komunikacja
interpersonalna
51. Praca z uczniem o trudnych zachowaniach
52. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych
ROZWÓJ ZAWODOWY NAUCZYCIELA
53. Emisja i higiena głosu nauczyciela
54. Planowanie rozwoju zawodowego nauczyciela
55. Etyka zawodu nauczyciela
56. Profilaktyka wypalenia zawodowego
57. Jak radzić sobie ze stresem?
PLANOWANIE I ORGANIZACJA PROCESU EDUKACYJNEGO
58. Przywództwo edukacyjne w budowaniu potencjału szkoły
59. Diagnoza „na wejściu” uczniów klas pierwszych w szkole podstawowej,
w szkole ponadpodstawowej
60. Analiza egzaminów zewnętrznych w podniesieniu jakości pracy szkoły
61. Ewaluacja wewnętrzna/zewnętrzna
62. Tworzenie oferty programowej w kształceniu zawodowym. Wdrażanie
nowych podstaw programowych kształcenia w zawodach szkolnictwa
branżowego
ZADANIA EDUKACYJNE
63. Wspieranie rozwoju ucznia zdolnego
64. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w
kontekście zmian przepisów oświatowych
65. Organizacja zajęć pozalekcyjnych
66. Wykorzystanie TIK w nauczaniu różnych przedmiotów i pracy z uczniem
o SPE.
67. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny ucznia z
niepełnosprawnością intelektualną.
68. Doradztwo zawodowe w szkołach i placówkach.
69. Realizacja Wewnątrzszkolnego Systemu Doradztwa Zawodowego.
70. Rola doradztwa zawodowego w zreformowanej szkole.
71. Tworzenie wizerunku placówki oświatowej.
72. Współpraca z rodzicami w szkole i przedszkolu.
73. Kryteria sukcesu współpracy przedszkola ze środowiskiem rodzinnym.
74. Budowanie porozumienia w szkole. Metodologia rozmów z rodzicami.
75. Skuteczna komunikacja nauczyciela z rodzicem
76. Motywowanie rodziców do współpracy ze szkołą
77. Wykorzystywanie zasobów otoczenia na rzecz rozwoju szkoły
78. Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym na rzecz wzajemnego
rozwoju
ZAGADNIENIA ORGANIZACYJNO-PRAWNE
79. Jak prawidłowo zaplanować i przeprowadzić ewaluację w przedszkolu?
80. Efektywne zespoły na rzecz rozwoju szkoły
81. Jak organizować pracę zespołów nauczycielskich?
82. Odpowiedzialność nauczycieli i innych osób za ucznia/wychowanka w
szkole/placówce oświatowej w aspekcie prawnym
83. Bezpieczeństwo ucznia w szkole – zapisy prawne
84. Koncepcja pracy szkoły – aspekty praktyczne
85. Techniki analizy dokumentacji i pracy szkoły
86. Ceremoniał szkolny
87. Prawo oświatowe dla nauczycieli
88. Innowacja pedagogiczna
89. Bezpieczeństwo na wycieczkach i imprezach szkolnych
90. Kierownik wycieczek szkolnych i imprez turystyczno-krajoznawczych
Oferta przeznaczona jest dla szkół i placówek oświatowych z terenu
Powiatów: Ełcki, Giżycki, Gołdapski, Olecki, Piski i Węgorzewski.
Zgłoszenia przyjmujemy faksem, listownie, pocztą elektroniczną.
Karta zgłoszenia na szkolenia RP
|