Ustaw jako stronę główną Dodaj do ulubionych

 
 
  
  
 

Cel ogólny: 
Nabycie kompetencji realizowania skutecznej współpracy i pomocy rodzicom dzieci niepełnosprawnych

Treści programowe obejmują:
1. Rodzina w procesie wychowania dziecka niepełnosprawnego Czym 
2. Regulacje prawne dotyczące pomocy rodzinie wychowującej dziecko niepełnosprawne 
3. Współpraca z rodzicami dziecka niepełnosprawnego – model do osiągnięcia
4. Kompetencje osoby inicjującej współpracę z rodzicami dziecka niepełnosprawnego 
5. Działania z zakresu współpraca z rodzicami skierowane bezpośrednio na psychomotoryczny rozwój dziecka
6. Działania rozwijające współpracę z rodzicami ukierunkowane na tworzenie lub rozwijanie relacji rodzic – dziecko
7. Nauczyciel – rodzic – skuteczne porozumiewanie się
8. Instytucje, z których pomocy można skorzystać organizując współpracę z rodzicami

W trakcie realizacji projektu uczestnicy nabędą między innymi następujące umiejętności:
 znać postawy rodziców dziecka niepełnosprawnego;
 rozumieć jakie konsekwencje wywierają określone postawy na rozwój psychofizyczny dziecka;
 nazwać formy pomocy rodzinom dzieci niepełnosprawnych;
 wskazać regulacje prawne dotyczące pomocy rodzinie wychowującej dziecko niepełnosprawne;
 różnicować pojęcia: współpraca z rodziną; pomoc rodzinie;
 ocenić kompetencje zawodowe w obszarach: wiedzy, umiejętności i postaw osoby inicjującej współpracę z rodzicami dziecka niepełnosprawnego;
 zaprojektować i przeprowadzić diagnozę potrzeb rodziców dziecka niepełnosprawnego;
 zaprojektować działania na rzecz współpracy z rodzicami dziecka niepełnosprawnego stosownie do rozpoznanych potrzeb;
 posługiwać się różnorodnymi narzędziami oceniającymi postęp w rozwoju dziecka;
 opracować program terapeutyczny ucznia angażujący rodziców do współpracy w oparciu o metody terapeutyczne stymulujące rozwój;
 zorganizować szkolenie dla rodziców z zakresu psychoterapii;
 opracować scenariusze spotkań z rodzicami na różne okazje;
 wskazać przyczyny zakłóceń w komunikacji międzyludzkiej;
 określać warunki skutecznej komunikacji; 
 stosować w praktyce zasady skutecznej komunikacji;
 znać i korzystać z ofert instytucji powołanych do organizowania pomocy rodzinie dziecka niepełnosprawnego;
 poddawać ewaluacji podejmowane działania – wyciągać wnioski – wprowadzać korekty.

Uczestnictwo w projekcie jest bezpłatne

O zakwalifikowaniu się do udziału w projekcie będzie decydowała kolejność nadesłanych zgłoszeń. Zgłoszenie w pliku

Liczba godzin: 26 godzin dydaktycznych

Termin rozpoczęcia: 
19 – 21.11.04  26 – 28.11.04

Zgłoszenia prosimy kierować do sekretariatu MODN w Ełku 19-300 Ełk, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 5A tel. /fax. +87 621 10 71  modn@elk.edu.pl Wersja do druku w pliku

J. Kunicki MODN w EłkuOstatnia zmiana: 29 października 2004